U prethodnom članku smo napravili uvod u priču o socijalnoj ekonomiji i socijalnom preduzetništvu kojima se u pravno-formalnom sistemu Srbije bavi Zakon o socijalnom preduzetništvu Republike Srbije , budući da cilj socijalnog preduzetništva nije maksimizacija profita, već njegovo ulaganje u rešavanje društvenih problema.

Prema evropskoj praksi i politici, tri osnovne dimenzije socijalnog preduzetništva su:

-ekonomska koja obuhvata ostvarivanje prihoda

-socijalna koja obuhvata ostvarivanje društvene misije

-politička koja obuhvata demokratsko odlučivanje i raspodelu profita

Modelima poslovanja socijalnih preduzeća u neprofitnom sektoru u Srbiji se bavi  Koalicija za razvoj solidarne ekonomije

koja u okviru svog poslovanja mapira socijalna preduzeća koja su registrovana kao organizacije civilnog društva, a urednički tim društveno-odgovorne inicijative Akademska beba preporučuje studentima roditeljima socijalno preduzeće Zvuci srca koje  zapošljava radne asistente za pomoć osobama sa invaliditetom u radu da tu potraže zaposlenje na pomenutoj poziciji.